Det hela började för tre år sedan ungefär vid juletid. Enmansföretaget Adshape AB hade börjat växa och det var dags att ta nästa steg. Men vad skulle vi satsa på? Våra tjänster hade börjat glida in på mer och mer e-handel (driver sedan 2009 ebutiken lampspecialisten.se och även sportnetto.se) från att från början varit en renodlad grafisk byrå. Drömmen vore ju att kunna kombinera dessa båda kompetensområden.
När man är ledig finns det ofta lite tid för reflektion, utvärdering och framtidsplaner… Det var även dags för mig att hitta nya kläder till vår orienteringsklubb. Och ju mer jag letade efter en lämplig leverantör – desto mer frusterad blev jag. Samtidigt som en klok, äldre klubbkompis ord hade etsats sig fast i mitt minne:
”Nu var det dags att ta på finskjortan igen. Detta är den överlägset dyraste tröja jag har i min garderob”.
Ska det verkligen behöva vara så? Att en orienteringströja kostar 600-700 kronor för en medlem i en mindre klubb. Mitt svar blev NEJ. Och på den vägen är det…
Strax därpå upptäckte jag SIGN Sportswear och efter att ha fått både prover och blivit väl bemött av fabrik och personal så insåg jag att det fanns fler som tänkte likadant. Det dröjde inte länge förren vi skapat SIGN Sport Sweden och startat upp försäljningen av egendesignade sportkläder under märket SIGN i Sverige. Och nu står vi här 3 år senare och kan konstatera att vi både varit med och påverkat och bidragit till att klubbar över hela Sverige kunnat köpa kläder för orientering, cykel, löpning och skidor från oss på SIGN.
Snart är det nytt år och det är dags att staka ut nya planer. Och där är du som kund en viktig del. Vi tänker nämligen fortsätta utvecklas som leverantör för att kunna leverera precis det som ni önskar. OK det kan låta klyschigt, men vår styrka är att vi fortfarande är små, har råd att utvecklas i en lagom takt – samt ta till oss, lyssna och göra ständiga förbättringar.
Vi har under 2017 fått många nya kunder – vilket vi är både stolta och glada över. Tack! Och fler är på gång inför nästa år. Spännande!
Vårt mål inför nästa år, och framtiden är att fortsätta kriga för dig som kund. Oavsett storlek på beställning och önskemål. Vi kan säkert inte lösa allt, men vi lovar att vi ska försöka. Och vi kan troligtvis inte kriga med de stora ”drakarna” på alla punkter, men vi kan fortsätta att påverka marknaden genom att leverera bra produkter, av rätt kvalitet till riktigt bra priser. Och som tur är ägs vi inte av något storbolag med högre vinstintressen, för då hade nog vår prislista sett annorlunda ut… Så vi behöver aldrig övertyga en potentiell kund för att snabbt driva in en ny affär, för att kunna börja jaga på nästa. Utan de som väljer oss gör det för att de vill, och de får ta den tid det tar helt enkelt…
Dessutom kommer vi fortsätta vårt arbete med att göra medvetna materialval där miljö och hälsa står i fokus. Så att du som kund kan känna dig trygg i dina nya tränings- och tävlingskläder! De allra flesta av våra tyger görs idag i Europa av OEKO-tex-certifierade material. Vi använder inga otillåtna eller miljöfarliga kemikalier vid tillverkningen och vi efterbehandlar inte våra produkter med otillåtna eller farliga ämnen. Dessutom har vi börjat använda en del återvunna material, där så är möjligt.
Och så behöver jag ju inte längre jobba själv. För numera har vi tre anställda som gör vårt bästa för att serva er. Och detta är nog vårt starkaste kort – personlighet och service.
Så återigen tack alla kunder för ett ypperligt SIGN-år. Känn er stolta över att vara en del av vår resa. Utan er vore vi ingenting..! Och så vill jag passa på att njuta av en riktigt God Jul och önska ett Gott Nytt år! Kanske får just du tid att tänka efter, reflektera och komma på bra idéer – som kan få blomma ut och växa med tiden.
Väl mött i skogen, spåret, på vägen eller vart nu än våra vägar kan tänkas korsas under 2018…
Andreas Davidsson, VD Adshape AB
grundare SIGN Sport Sweden
info@sign-sport.se, 070-425 47 94